Tusindvis af børn har med åbne hjerter og krøllede hjerner
samskabt en ny fortælling

En fortælling om at blive væk,
væk fra sig selv, hinanden og verdenen.

En fortælling der starter med et råb om hjælp i en flaske
som vi besvarer med alt vi kan, er, ved og vil
og alting sat på spil

Med ønsket om at få dem godt afsted
på tværs af vrang og ret
henover livets spillebræt
i alvor og i leg

Midt i dit og mit
 rejser vi igennem det alt for store
og det som var for lidt
 bag om sort og hvidt

På tværs af tid og sted
fortsætter denne rejse
så længe nogen rejser med...

 

 

Konceptet er en fortællings-baseret struktur til fasilitering af børn og unges samskabelse og samproduktion
på tværs af kunstarter, samt kulturreelle og sociale grupperinger.
Vores globale kulturarv er afsæt for en kreativ fortolknings-, refleksions og dannelses rejse.
Rejsens formål er at opnå større indsigt i os selv, hinanden og verden omkring os.

Alt det vi ved, ligger lagret i vores hjerne og fantasien er den fantastiske kraft, der forvandler informationer til stærke egenskaber og gode idéer. Børn har en fantastisk evne til at kigge på ting fra en anden vinkel og udtrykke den enkle sandhed, som voksne nogle gange mister. Børn leger og lærer, bliver glade, føler frihed. De bliver stimulerede og hvis det tages alvorligt, så tror jeg, at kreativitet kan være med til at styrke børn til at blive bedre og klogere mennesker.

”En kreativ dagsorden”, Anette Haugaard, s.6

 

Forandring, læring og udvikling sker skridt for skridt

Konceptet er udviklet af Aarhus Musikskole i samarbejde med lokale og regionale kulturskoler, kulturinstitutioner og uddannelsesinstitutioner, samt nordiske og internationale sparringspartnere.
Mere end 15.000 børn og unge har været med til at udvikle, fortolke og forme fortælling og koncept.
Udviklingsmetoden: Trædesten/Step by step består i at vi opsamler erfaringer fra samskabelses-eksperimentarier, med fokus på forskellige udfordringer og muligheder.

Forandring, læring og udvikling sker skridt for skridt

Konceptet er udviklet af Aarhus Musikskole i samarbejde med lokale og regionale kulturskoler, kulturinstitutioner og uddannelsesinstitutioner, samt nordiske og internationale sparringspartnere.
Mere end 15.000 børn og unge har været med til at udvikle, fortolke og forme fortælling og koncept.
Udviklingsmetoden: Trædesten/Step by step består i at vi opsamler erfaringer fra samskabelses-eksperimentarier, med fokus på forskellige udfordringer og muligheder.

På tværs af tid og sted

Både historie og musik henter inspiration på tværs af kulturer, århundreder og stilarter. Projektet er herved et interkulturelt projekt som afspejler en globale virkelighed vi lever i, hvor vi skaber os selv i et samspil med de mennesker og kulturer, samt i en dialog vores  fortid, nutid og fremtidige potenitale.

På tværs af tid og sted

Både historie og musik henter inspiration på tværs af kulturer, århundreder og stilarter. Projektet er herved et interkulturelt projekt som afspejler en globale virkelighed vi lever i, hvor vi skaber os selv i et samspil med de mennesker og kulturer, samt i en dialog vores  fortid, nutid og fremtidige potenitale.

Vi lærer af at tage rejsen sammen

Faculty of Arts på Aarhus Universitet og Børn & Unge, Aarhus Kommune har fulgt os på rejsen og klædt os på med de nyeste tanker, samt viden om børn og unges kreative samskaben.

Vi lærer af at tage rejsen sammen

Faculty of Arts på Aarhus Universitet og Børn & Unge, Aarhus Kommune har fulgt os på rejsen og klædt os på med de nyeste tanker, samt viden om børn og unges kreative samskaben.

Opsummering på Kulturby-året

 

 

Nordisk eksperimentarium Juni 2017

Regional eksperimentarium 2017 1. del

Regionalr eksperimentarium 2017 2. del

WordPress Theme built by Shufflehound. © 2017 Flaskepost til Fremtiden.
OmKonceptet
Formål
Eksperimentarierne
Fremvisning
Kontaktos