Alle forløb består af inspirerende
IND-tryk

som en fælles basis for at samskabe nye
UD-tryk,

der
samproduceres til et fælles
AF-tryk.


Fortællingstråden er afsæt for 3 tilbud
til Aarhus Kommunes folkeskoler
Læs mere her:
Om flaskepost til fremtiden

INDSKOLINGS FORLØB

Målgruppe:
0.-2. kl.
Specialklasser/modtagerklasser: 0.-4. kl. 

Workshop på Musikskolen
1 dag, hvor vi sammen går på opdagelse i fortællingen.

Tilgang
Vi arbejder musisk-kreativt med en  fortælling,
som børnene kan spejle sig i.

Formål
At skabe et læringsfællesskab, hvor musik, dans og den gode fortælling er i centrum for at skabe øget trivsel og forståelse for egne og andres følelser.

 

 

Verdensmusikkaravanen: Et hav af følelser

Målgruppe  (0.-4 klasse).
Forløbet strækker sig over 1/2 skoleår.
Hvert ½ år deltager 450 mellemtrins elever fra 4 skoler.

Fokus
Interkulturelt møde med musikere med anden kulturel tilknytning. Musik, dans og drama
I dette forløb udfoldes fortællingen sammen med andre skoleklasser og skoler og i både musik, sang og dans som indøves med henblik på fælles fremvisning i Musikhusets Store sal. 

Formål
At opnå interkulturel indsigt og i fællesskab opleve, at vi kan skabe noget stort sammen.


Fælles optræden med op til 500 medvirkende børn og professionelt orkester på Store Scene i Musikhuset Aarhus med publikum.

Produktionsteam

Kulturskoler, drama- billedskolehold, kor, orkestre  og talentkurser

Materialerne til de to forløb skabes i et dynamisk og inspirerende produktionsmiljø
i samspil med undervisere fra Kulturskolerne og studerende
og undervisere fra uddannelses institutioner, samt kunstnere.

 

Bearbejdning af fortællingen består af:

1. VI FORSTÅR

Vi samler flaskeposten op,
og  skaber sammen et svar. En ny flaskepost
fyldt med medfølelse, livsgnist og gode råd

2. VI HJÆLPER

De får vores flaskepost!
De bygger et skib ud af vores budskab og sejler ud 
- på vej imod en ny begyndelse...

3. VI STØTTER

Vi støtter dem i deres beslutninger og tiltag på vej mod lyset.
En søgen efter et nyt sted at føle sig hjemme.